Calendaris

Desembre 28, 2007

Aquesta vegada els progres de torn de la veïna Espanya no es van quedar solament en el vi, el tabac, les hamburgueses o la celebració del Nadal en els col.legis. FACUA, una associació que suposadament defensa el dret dels consumidors i que diu tenir un caràcter marcadament progressista, democràtic, plural i participatiu (l’ABC del paradigma progre), es va manifestar preocupada pels biquinis de les hostesses de Ryanair del calendari 2008 de l’aerolínia perquè atempta contra la dignitat de les dones treballadores en general i les tripulants de cabina en particular, presentant imatges estereotipades d’aquestes professionals contra les quals fa anys que lluiten. El reclam, al cap i a la fi, té la seva lògica: l’Instituto Nacional de Consumo del Govern socialista espanyol li ha regalat a FACUA els impostos de la gent, només aquest any, 125.000 euros en generoses subvencions per a, entre altres coses, fomentar i proposar hàbits de consum responsable i sostenible, activitats que, segons sembla, inclouen manifestar que no els agraden les hostesses (guapes) en biquini.

Aquests excessos de pusil.lanimitat no sorprenen perquè el tema en qüestió ni tan sols és el biquini: FACUA, com tantes altres associacions, sostenen gran part del seu discurs (i del seu pressupost) en la pràctica permanent de la doble moral. Censurar, regular, prohibir. Aquesta associació i l’Instituto de la Mujer, que també s’ha sumat al circ, semblen no haver entès que el calendari l’han fet ciutadanes majors d’edat amb plena capacitat de decisió.

¿Per què en comptes de demanar que es retiri un calendari no es preocupen, aquests col.lectius, pels mocadors en els caps de les púberes musulmanes o de les nenes que, directament, són retirades de l’educació quan tenen la seva primera menstruació? Si tant es preocupen per la dignitat de les dones, ¿on és FACUA i l’Instituto de la Mujer a l’hora de reclamar la plena regulació de la prostitució com a activitat comercial, fet que donaria a aquestes dones no solament seguretat social sinó també drets que evitarien que moltes d’elles fossin fàcils víctimes de màfies?

Des que el món és món, aquest es regeix pel sexe i l’atracció sexual, i encara que a FACUA i a l’Instituto de la Mujer no els agradi sempre està bé veure un exemplar del sexe contrari, o del que ens ve de gust. Els homes i dones que encara ens reconeixem com a tals preferim anuncis i calendaris que ens facin moure la mirada i menys adoctrinament moral d’associacions subvencionades. Volem mes calendaris com ara el de Ryanair o, per citar un exemple, el Dieux du Stade perquè entre altres coses encara volem continuar sentint com a éssers humans. Si denunciem la bellesa femenina per fomentar estereotips també hem de denunciar l’estupidesa, les frases fetes i els eslògans tan propis del discurs progre per fomentar la contaminació intel.lectual i la capacitat de criteri no sostenibles. ¿O per ventura FACUA va dir quelcom, que tot vol regular-lo, sobre l’anunci de Siemens on la dona feia entrar a casa tres valentes que s’enduien el marit i li canviaven per un altre perquè no sabia canviar una rentadora?

Senyors de FACUA: ja heu fet el ridícul i heu fet famós el calendari de Ryanair; ara hauríeu de denunciar el calendari de nus de les alumnes de la facultat de medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona i el dels de geologia de la UB, que necessiten diners per viatjar i sobretot el dels capellans sexis que va publicar el Vaticà, cosa que està fent furor entre les noies i el públic gai en general. Tots ells necessiten de la publicitat gratuïta i seria bo que justifiquéssiu les vostres subvencions d’alguna manera.
I aprofito per a demanar-vos un favor personal: manifesteu-vos també per la prohibició definitiva del cul d’Eduardo Noriega a la tele, que quan sortia a l’anunci de Schweppes la meva dona no em parlava; necessito d’una associació tan compromesa com la vostra per solucionar aquest problema domèstic d’enveja.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: