A TV3 van debatre la girafa i el goril.la

Març 2, 2008

L’oasi català mai defrauda. Per un veto dels representants de CIU, ERC i IC-V en la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals la televisió autonòmica, pagada amb fons públics, no va emetre el primer debat de campanya entre Mariano Rajoy i Jose Luis Rodriguez Zapatero. En comptes de televisar el primer cara a cara de dos candidats presidencials espanyols en quinze anys, Televisió de Catalunya ha decidit mantenir a TV3 la sèrie Zoo amb un capítol en el que “després de l’incident amb el goril·la, Diana està més deprimida que mai” i al 33 el concurs Filmets de Badalona.

No els falta raó a qui diuen que la Catalunya oficial s’està transformant en un món semblant a Matrix: aquests polítics catalans, especialistes en tapar el sol de la realitat amb la má i carregats d’un provincianisme tan penós com demagògic, continuen utilitzant els diners dels impostos per jugar als estadistes i a l’enginyeria social. I aquests polítics de Matrix, en aquest cas, van considerar un acte patriòtic no emetre el debat dels dos candidats, un dels quals serà el proper president del govern del país del que, li agradi a qui li agradi, forma part Catalunya. Un amic em deia, amb molt criteri, que aquesta política de negar-se a programar el debat, de presentar els “pronòstics meteorològics dels països catalans” i d’utilitzar l’expressió estat espanyol als mitjans de comunicació públics catalans s’assembla cada cop més a la política de la Newspeak, la llengua imaginada per George Orwell a la seva novel·la 1984, on se suprimia les paraules inconvenients per als objectius de l’Estat. I així com a la Newspeak se suprimia la paraula llibertat per a que el poble no desitgés ni penses en la llibertat, a la Catalunya oficial creuen que si ningú no diu Espanya o si a TV3 s’evita qualsevol apel·lació a Espanya, aleshores, Espanya no existirà i tothom es convertirà en independentista, i si en comptes del debat Rajoy-Zapatero es televisa un infumable culebró de veterinaris barcelonins tothom votarà a CiU, a ERC o a IC-V. Dels republicans i dels verds no pots sorprendre’ns, no només fan el ridícul quan parlen d’economia, però que ens queda d’aquell CiU que es reivindicava com portaveu del sentit comú…

Que més de 30 televisions hagin contactat 22.500.000 ciutadans, arribant al 62,5% de quota de pantalla, demostren a la llarga la importància que va tindre el debat. Al moment en que Rajoy explicava la seva política d’immigració la meitat d’Espanya, incloent-hi nadons, estava front al televisor. El debat Zapatero-Rajoy va ser el quart programa més vist des de que a Espanya hi ha medicions d’audiències.

¿Que tampoc van emetre el debat Antena 3 i Telecinco? Totes dues són empreses privades i els responsables donaran les raons de no haver-s’hi sumat a llurs accionistes. Perquè no estem parlant d’una travesura dels nacionalistes, estem parlant de com s’utilitza com una joguina un mitjà públic regional amb incertes pretensions de cadena global, finançat amb fons públics, que arrossega un forat financer de gairebé 2.000 milions d’euros, xifra semblant al PIB d’Andorra, segons fonts ben informades. Una joguina política d’un cost excessiu a càrrec d’un contribuent que paga, indefens, de la seva butxaca.

Tot i així, les desventures del goril·la barceloní i dels enginyers socials de CiU, ERC i IC-V no van desvelar l’audiència: el comandament a distància mana i el debat Zapatero-Rajoy va tenir més d’un 50% de quota de pantalla a Catalunya.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: